debelial - 2014-01-30 15:22:28

Sklep Gnom i klub Ósma Bila serdecznie zaprasza na turniej lokalny na zasadach Border Patrol.
Data: 22-02-14
Miejsce: Sklep Gnom, Bielsko-Biała
Start: 10:00
Planowane zakończenie: 16:00
Wpisowe: 5zł
Zakaz proksów: grajcie na posiadanych modelach
Malowanie: niewymagane
Bitwy: 4 bitwy, scenariusze specjalne
Stoły: 48x48"
Punkty: 600
Progi (tam gdzie mają zastosowanie): co 50 punktów.
Magia: ilość kości określamy rzutem 2D3 (wyższy wynik dla przeciwnika), nie można użyć więcej niż 6 kostek w fazie.


Ograniczenia przedstawiają się następująco:
- Armia liczy 600 punktów
- Musi mieć minimum 1 jednostkę Core
- Musi mieć dokładnie 1 Herosa nie przekraczającego 150 punktów
- Ten heros może wydać maksymalnie 25 punktów na magiczne przedmioty
- Nie można brać Lordów ani Specjalnych Postaci
- Trzeba mieć minimalnie jedną jednostkę piechoty, o liczebności minimalnie 10 modeli (nie dotyczy ogrów)
- Można posiadać maksymalnie jedną jednostkę Special (max 300 punktów) LUB jednostkę Rare (max 150 punktów)
- Suma poziomów magii w armii nie może przekroczyć 2
- Bretończycy nie używają swojego Sztandarowego Armii, mimo że normalnie jest obowiązkowy
- Tomb Kings mogą używać zarówno Tomb Princa lub Liche Priesta jako generała i hierofanty zarazem

Scenariusze, w kolejności rozgrywania:
1. Capture (Przejęcie), walczymy o obiekt na środku stołu - będzie to skarb, wzgórze, itp. Wygrywa ten kto na końcu bitwy ma najbliżej obiektu, a zarazem nie dalej niż 12" od niego, nieuciekającą jednostkę, musi to być jednostka powyżej 25% stanu początkowego, nie heros, potwór, rydwan ani machina. Bitwa trwa 5 tur.
Zwycięzca otrzymuje 20 dużych punktów. Następnie liczymy różnicę punktów zwycięstwa i jeżeli wychodzi ona na niekorzyść zwycięzcy, modyfikujemy wynik o różnicę, ale nie bardziej niż do 15:5. W przypadku gdy żaden gracz nie spełnia warunków zwycięstwa scenariusza lub spełniają go obaj naraz, wynik określamy na podstawie punktów zwycięstwa.
Przykład. Gracz A spełnił warunki scenariusza i otrzymuje 20:0, jednak jego spełnienie kosztowało go sporą cześć armii, przez co wg punktów zwycięstwa przegrywa 6:14. Jego wynik modyfikujemy więc o 4 punkty w dół, do 16:4.

2. Meeting Engagetment (Bój spotkaniowy): wystawienie jak w normalnym scenariuszu tego typu, pomijamy jednak rzuty na rezerwy. Bitwa trwa 6 tur.
# Chyba będzie padać: Zbiera się na burzę. Zaczynamy od poziomu 0. Co turę gry rzucamy K6 by sprawdzić czy burza się wzmaga czy może słabnie. Żeby wejść na następny poziom trzeba rzucić tyle ile on wynosi +1, jeśli wyrzucimy tyle samo co następny poziom nic się nie zmienia, jeśli mniej poziom spada. Jeżeli gracz posiada maga z Lore of Heavens, może modyfikować rzut o +1 lub -1.
Efekty deszczu/burzy:
0 - jest spokojnie, najwyżej pojedyncze kropelki
1 - deszcz się wzmaga, strzelanie oparte na BS ma karę -1 do trafienia, modele o pancerzu 4+ lub lepszym mają -1 do ruchu
2 - solidna ulewa, jak wyżej, maszyny oparte na prochu strzelają tylko na 4+, modele o pancerzu 2+ lub lepszym maja dodatkowe -2 do ruchu
3 - burza z piorunami, jak wyżej, dodatkowo na początku każdej tury ruchu każdy oddział na stole rzuca K6. Na 6+ otrzymuje K6 trafień z siłą 3. Modele o pancerzu 4+ lub lepszym otrzymują trafienie są na 5+, a o pancerzu 2+ lub lepszym na 4+.
4 - pandemonium, -2 do BS, maszyny nie BSowe (wszystkie) strzelają tylko na 4+, pioruny uderzają z siłą 4, ograniczenia ruchu jak wyżej, na szarże rzucamy dodatkową kostką odrzucając najwyższy wynik
Przykład: Zaczynamy z poziomu 0. Jeśli rzucimy 2+ burza wskoczy na poziom 1. Na poziomie 1 rzut 3+ oznacza wskoczenie na poziom 2, rzut 2 oznacza pozostanie na obecnym poziomie, rzut 1 oznacza spadek do poziomu 0.

3. Safe as Houses (Bezpieczni niczym domy), na stole ustawiamy naprzemiennie 3 budynki lub inne obiekty strategiczne, tak żeby żaden nie był bliżej niż 12" od drugiego; wystawiamy się 18" od krawędzi wg wystawienia naprzemiennego. Bitwa trwa 5 tur. Na końcu bitwy sprawdzamy kto kontroluje obiekty; kontrolujemy je poprzez posiadanie wewnątrz lub najbliżej, ale nie dalej niż 6", jednostki powyżej 25% stanu początkowego (nie heros, maszyna wojenna, rydwan ani potwór). Wynik obliczamy w następujący sposób: jeśli gracz kontroluje 1 obiekt więcej niż przeciwnik, wygrywa 13:7, jeśli dwa więcej 16:4, jeśli trzy więcej 20:0. W przypadku remisu wynik obliczamy na podstawie punktów zwycięstwa.

4. Patrol Clash (Potyczka Patroli), czyli w skrócie odpowiednik Battleline, wynik określamy samymi punktami zwycięstwa.

www.martwa-ziemia.pun.pl www.3zakrety.pun.pl www.gwardia.pun.pl www.centrum-se.pun.pl www.wsowl2008.pun.pl